donderdag 29 mei 2008

Filmpje!!

Liesbeth is een held olé, olé!! Dikke dikke dikke merci aan Liesbeth, echt heel neig bedankt! Ge zijt ne schat om zo vlug een reactie te geven!

Dus... eindelijk is het zover! Ik heb een kleine montage gemaakt van een aantal foto's in moviemaker en dit is het langverwachte filmpje!! Oh, ik ben echt zo blij dat het gelukt is en ik ben best wel trots op mezelf (en ook op ons Liesbeth natuurlijk om mij zo te helpen).

Oké, een klein beetje uitleg bij de sprookjestocht!
De kinderen van het vijfde leerjaar waren verdeeld in verschillende groepjes! Ze hebben het sprookje 'Hans en Grietje' herschreven naar hun idee. Dan heeft ieder groepje geoefend en geoefend, ze hebben hun tekstje vanbuiten geleerd, ze hebben hun bewegingen en gebaren geoefend dat ze die avond zouden doen. Dan was het zover...
Ieder groepje zat op een andere locatie in de wijk verspreid. DE mensen (toeschouwers) verplaatsten zich dan van groepje naar groepje waar ze telkens konden kijken naar het vervolg van het sprookje!
Op het einde (als het gedaan was) kwamen ze aan op school en konden de mensen nog wat soep, chocomelk of glühwein drinken en wat cake eten in het peperkoekenhuisje! (op de foto zie je zo een peperkoekenhuisje - dit was gemaakt door de juffen op een doek met echte snoep)

Geniet ervan... het heeft mij moeite gekost ;))

Geen opmerkingen: